Just nu

Var står jag och mina hästar just nu i träning osv?
All träning utan några speciellt höga krav, bra form, stadiga och famförallt ska det vara roligt! Mycket uteritter kombinerat med dressyrpass, longering och något hopp pass.

Hugo har jag i en underbar form just nu, lätt för skänkel och lyssnar bra. Nästa mål är att få honom att lyssna även när bommar och hinder kommer fram - för det kan ju vara alldeles för kul att lyssna då! ☺
 
Saiko försöker jag hitta en stadig form på, så vi jobbar på även vid uteritterna, Mitt mål med honom är att få honom stabil och i bra form samt att han ska vara mer uppmärksam på mina skänklar. Han är ju inte så utbildad så här får vi börja grundligt. Han har blivit bättre på skänkelvikningarna och jag får honom även ställd åt vänster, höger jobbar vi på!
 
Tanken är att starta P&J våren 2015 med de båda ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback