Träningen igår!

Gick väl bra, tror jag? Allt ligger ju på mig och sitter jag bara korrekt så sköter sig resten fint haha ☺ Logiskt.
Travade och galopperade en del där jag fick tänka att sitta still med överlivet och gunga me med rumpan istället, tillslut fick jag med Hugos bakdel och det medförde vi sen i hoppövningarna.
 
Första övningen hade vi en skarp sväng över ett kryss i höger varv - tog mig säkert 5 gånger innan det flöt på bra. När han väl väntade på mig så tryckte jag inte ifrån och när han ville sticka så tog han ett steg extra så antingen för nära eller för långt.. Tillslut klickade det!

Nästa övning var 3 studs. där han tänkte även här: WOHO springa! Blev ju kaos och efter det fick han tänka om och sakta ner lite, tajma in så han klarade alla tre ☺
 
Nästa var att bara komma rätt på ett räcke, få rätt galopp innan och fortsätta med rätt galopp efter. Och därefter körde vi en bana på alltihop ☺

Svettig häst och svettig matte.
Ska nog gå bra på söndag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback