European vs. Original

I alla år som jag haft hårförlängning så har jag haft vad de flesta företagen kallar "Original hair" vilket är en hårkvalitet som liknar den indiska och asiatiska hårtypen med lite grövre strån. Jag har upplevt mycket trasslande trots bra behandling av håret (fläta när man sover, inpackning, silkesdroppar osv).
 
Nu den senaste gången provade jag Rapunzels "European hair" som ska va något tunnare och finare hårstrån från södra Europa och delar av Ryssland. Och GUD vilken skillnad säger jag bara.

Jag kan inte säga om det är håret i sig som är i bättre kvalitet eller om det är just för att det är samma hårtyp som mitt eget hår, vilket gör att det inte trasslar? Möjligen en kombination av bägge.
Skulle därför iallafall rekommendera det europeiska håret som dock är någon hundring dyrare/paket men lätt värt! Har heller inte upplevt att slingorna tappar lika mycket hår, kan kanske bero på att jag denna gång körde en isättningsmetod som heter "Nailhair" och som värms slinga för slinga fast i håret med hjälp av värmetång!
 
Mycket nöjd med andra ord! Frågor? Bara till att kommentera!
Bild: www.rapunzelofsweden.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback