Glädje & energitjuvar

Jag tror som person måste man lära sig att glädja sig åt andra och inte vara så egoistisk, bara tro att man själv är någonting & ska tävla om vem som är bäst vilket många gör, egentligen utan vetskap om att dom tänker så och beter sig som så (okej vissa vet såklart). Utan var glad & positiv, glädj dig åt andras framgång så mår du garanterat bättre själv tror jag! Detta är någonting jag själv också försöker öva upp och JAG mår mycket bättre :)
 
För sök inte tävla emot dom i din närhet, vilken som är snyggast, vilken som är smalast, har bäst häst, mobil osv. Utan glädjs åt vad dom har, se sedan på vad du har och glädjs åt det - annars skapas bara avundsjuka tror jag. Och en jäkla massa tjabb, som egentligen är undvikligt och onödigt! Du har ju troligtvis egenskaper, saker eller något som någon annan har högst på sin önskelista, eller hur?
 
Sedan finns det ju såklart dom människorna som tar så sjukt mycket energi ifrån dig som är svårt att låta bli att irritera sig på helt enkelt, det finns många sådana i min närhet - men dom får man ta & rensa bort, lägga dövörat till och helt enkelt sluta bry sig om dom. Verkar dom må bra av att vara som dom är, så glädj dig åt det och sedan behöver du inte bry dig mer eller lägga din energi!
 
Ett bra sätt att samla energi och tankar på för mig - är att ut och gå ensam eller ut och rida ensam. Du kan andas ut, släppa alla jobbiga människor och problem för ett tag och fundera ut hur du ska lösa dom - men sedan är det också bra att ha ett bollplank, en person som bara kan lyssna och förstå vad du säger och som du kan berätta allt för. Se till dig och skaffa dig en sådan person om du inte har någon redan :)
 
 
Du är värd att må bra, du är bra som du är! :)
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback