Ridpass

Körde ett ridpass för Jeanette idag, hade i åtanke att få en mjuk och fin Vappe som gick i en form där han höjde på ryggen och jobbade med ryggmusklerna som mest! Han var riktigt duktig. Bästa var nog traven, där mjuknade han något otroligt, galoppen var också fin. Stelast var skritten där jag säkert fick jobba i 15 minuter innan det lossnade helt. Efter traven var skritten bättre tycker jag :)
Att tänka på för mig är att skänkeln inte får falla så långt bak när jag håller om honom. Jag måste våga ta tag i tyglarna utan att bli stark och hård i handen så att han får ett jämnt stöd :) Underlaget var kanske inte på vår sida idag men han skötte sig utmärkt och gjorde så gott han kunde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback