Träning

Dagens ridtur på Vappe skulle jag mer vilja kalla för en träning :) Jessica kom ut och kollade när jag red, snabbt agerade hon min tränare för att få rätt på mina och Vappes problem. Efter 1,5 timme var ridpasset slut och jag är supernöjd med framförallt min men också Vappes insats såklart :) Jag måste göra rätt för att han ska förstå, förstår inte han vad jag gör så blir det kortslutning i hans hjärna vilket leder till fnatt, bock och bus :)

stadig ytterhand samt skänkel, stabil innerskänkel och inte nöta, vill jag ha tempoökning använd ytter, händerna upp, spöet vinklat rätt, blicken fram PHEW mycket att tänka på. Men lätt värt det :) Har fler saker att tänka på, som att sitta med i fattningarna, hålla igång galoppen utan att nöta med skänkeln osv osv osv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback