Superbra

Ridpasset på Vappe idag gick superbra, jag är nog fan mer en träningsryttare än en skogsmulleryttare helt klart! Tycker det är mycket roligare att träna och åstadkomma något än att lulla runt i skogen :) Dock behövs det sistnämnda också såklart för att få en fräsch och hållbar häst :)

Vappe var spänd i den tillfälligt nya miljön men slappnade av rätt fort och lyssnade fint för mina hjälper. Jag såg till att göra rätt och då kom V rätt automatiskt. Skrittade i minst 20 minuter innan jag ens började jogga igång honom, travade honom säkert också i 20 minuter innan vi tog galoppen. Men efter galoppen lossnade han mer och mer, mjuknade till och blev superfin! Travade igenom honom och sedan tog vi galoppen igen - travade av i låg form och skrittade ut en liten runda efteråt.  fem stjärnor till Vappe idag ;)

Nya bilder behövs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback