Vad använder du?

Helskodda?eller knä/oskodda?
 
Personligen rider jag mestadels i helskodda ridbyxor. Varför? Jo dels så känner jag att det är bekvämare då man känner ett stöd och dels så får jag ett så mycket bättre grepp i sadeln, framförallt i galoppen. Med ett par oskodda kan jag knappt sitta ner på en häst med stor galopp (handlar till den största delen om att jag är otränad, men också att jag anser att oskodda är aningen hala) Däremot kan jag enkelt och lätt sitta ned med mina oskodda ridbyxor i Chess galopp exempelvis.
 
Dock så sitter de oskodda ridbyxorna på plats, medan mina skodda ridbyxor gärna åker ner så man luftar springan vilket inte uppskattas. Men kan ju lätt åtgärdas genom ett skärp ;)

Sen måste jag ju också påpeka att helskodda ser snyggare ut (på mig åtminstone). Vad använder du?

Kommentarer
tinabanck.blogg.se säger:

Fint namn du har ;D

Svar: Haha tack detsamma ;)
Tina Bergholtz

2012-11-20 | 08:00:30
Bloggadress: http://tinabanck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback