Ta inte allt negativt!

Något som jag varit bra på förut, att ha tagit allt folk säger till mig och omvandlat det till något ont eller negativt. Nu när jag själv förändras och försöker se allt "från den ljusa sidan" så märker jag hur jävla bittra vissa är rent ut sagt. Vänder och vrider på saker och ting för att få det man säger eller gör till något nödvändigt ont mot just den personen. Riktigt irriterande och dumt mot personen i fråga som kanske bara ställer en fråga för att vara SNÄLL eller undrar hur personen mår. Det är inte lätt att ändra på en sån här sak (tro mig, jag vet om någon) men det går!
Klart man är bitter när det är så grått ute, det är till och med jag! Men försök le mot dina medmänniskor och var positiv trots allt som tynger ner en. Det finns ett ljus i allt. Jag har också gått igenom tuffa saker, djur som försvunnit ur ens liv, nära släktingar som gått bort, prov som gått skit, dagar som varit upp och ner för jag är också en helt vanlig människa som har känslor - men man kan inte tynga ner andra för det hur mycket som helst precis som om det vore deras fel, då får du det rätt i ansiktet igen. Karma kallas det.

Sedan dagen jag fick höra att jag går med näsan i vädret och tror jag är något, så har jag gått och sett glad ut så gott jag kan och lyft på smaljbanden lite. Alla kan ha sina dåliga dagar men fan inte varje dag!
 
Min blogg och mina åsikter, HA EN GOD OCH TREVLIG JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback